HomePeople & BlogsRelated VideosMore From: CThompsonTv

Life As a FedEx Driver

1068 ratings | 88547 views
Life As a FedEx Driver. Had to use my iPhone camera due to me not being able to bring my vlog camera in the building. This is life as a FedEx driver. Just a bit of what we do each day. If you like this video then don't hesitate to give this video a thumbs up! And also, subscribe! Twitter/ Instagrm; CThompson1135
Category: People & Blogs
Get embed code!
Text Comments (354)
krizpal1083 (15 hours ago)
72 stops is like a six and a half hr day for me...
Shane French (23 hours ago)
Was the school you stopped at Schwarzkopf?
LikedGecko 315 (1 day ago)
Do they let you use gps
CThompsonTv (1 day ago)
Yes
LikedGecko 315 (1 day ago)
9:57 lol
ZaHorii dumbo (1 day ago)
Hi.. how many attempts do you guys make if the packag requires a signature??
CThompsonTv (1 day ago)
3
Alpha Since '95 (9 days ago)
17 tires LMFAO. I deliver up to 15 or more at Walmart at least once a week. And lemme tell ya, I hate tires.
Christian Yetto (11 days ago)
Curious on how pay works. Paid for the day no matter how quick or long they are? Or is however long your drive is?
CThompsonTv (11 days ago)
By the day
Ggt Fsas (13 days ago)
Do you have to load your own truck
Zach Wachs (13 days ago)
No seatbelt !!! You're like me.
SMITHSGAMING (14 days ago)
I work at fedex as a package handler
Andre Borrmann (15 days ago)
The best wishes from a german Fedex driver
Sam Solace (16 days ago)
“You know the struggle is real when you’re trying to steal tires at discount tires” 😂😂
Isaiah Baca (17 days ago)
78 stops is a baby route LMAO I work HD and I do 180 minimum and do 130 by twelve o clock lol baby routes these days
Isaiah Baca (17 days ago)
CThompsonTv baby routes LMFAO
Isaiah Baca (17 days ago)
I did ground for two years and did and avarage of 130 stops by one o clock on ground Hahahahah so you get out of here player
CThompsonTv (17 days ago)
Lol. That's why you work HD. Come do a ground route. Get out of here 😂
OUTTA TIME (18 days ago)
FedEx totally screwed the pooch on my delivery today and said they showed at 6:12 pm, but that didn't happen or there would be tracks in my dirt drive. My neighbor was outside during this time and he didn't see the invisible truck, either. Read the comments on the Hewitt distribution center, and they're not good. A whole day wasted in the incompetence of a corporation that is OK with lying to their customers. thumbs down Fed Ex.
Yojander Sosa (18 days ago)
I have my cdl but I want something local and be home with my family every night. Hows the pay for what you do if I can know thank you and awsome video
Daveyboy _ (20 days ago)
good way to meet hot secretaries !
Radii15 (23 days ago)
FedEx was the best job I move ever had.
Amirdumptrucker85 Amirdumptrucking85 (24 days ago)
what's fed-ex starting wage?
madara uchiha (27 days ago)
I work for Express as a Swing Driver . OMG. It’s stressful .. I’ve notice you guys don’t have P1s or P2s.
madara uchiha (25 days ago)
Devin Hall SMH i Know bro i know lol
Devin Hall (25 days ago)
madara uchiha man I use to be a swing mad respect. The most stressful position I know of at Fedex.
chir gonzo (28 days ago)
Owner operators are so cheap no ac
Moses Mzwandile (29 days ago)
Wow man what a good experience there, I work for Fedex Express south Africa here we make sure our client sign for each and every stop we deliver or collect
Christopher Rudolph (1 month ago)
Nice video man. Just be careful about what you record and upload in your videos.
Daveyboy _ (20 days ago)
Christopher Rudolph yep.
damage control (1 month ago)
Every job at FedEx sucks!
Bedr eddine Djaariri (1 month ago)
Thanks for the videos I have a question: does FedEx express do pickups?
duck brewster (1 month ago)
Is it true Fed Ex ground drivers only make about 40K a yr? I work for US foods. A Fed ex driver here in Fl told me that. Mabey he was pulling my leg
Stephen Martin (1 month ago)
FedEx is a fucking joke
Grind Mode Jay (1 month ago)
I’m late but great video. I drive trucks otr ready to come off the road I may look into fedex
AS Salazar (1 month ago)
Now I understand why customers call to tell us: "the driver did not leave my PKG. I saw him running away" Me: sir/ma'am your PKG was left at the frt door Hahahahaha
Kay Fabe (1 month ago)
Yooooo I got my driving test monday
Pecos Rider (1 month ago)
I really hated working for FedEx ground
Josiah Walker (1 month ago)
There's also a P1200 that's what I drive. Not sure if it goes higher than that. My terminal personally only goes up to the 1200 tho.
Josiah Walker (1 month ago)
CThompsonTv love your videos man, keep up the good work!
CThompsonTv (1 month ago)
Yeah, that's true. We have a few 1200's
Grass and Flower Music (1 month ago)
Awesome video! How many breaks do you have a day? For how long? Thanks brother
CThompsonTv (1 month ago)
It's basically your own pace, but most people try to get done early so they take limited breaks
Gerson Corona (1 month ago)
Man, 72 stops for Ground is beautiful. I used to work for Ground and there would be days where I would have up to 200 stops because I did 8 towns. I switched over to HD but I still get hit with 200 stops on the daily ¯\_(ツ)_/¯
Martinx290 (2 months ago)
Where are you Wilson!!!
Donald Berry (2 months ago)
I'm buying a 12 route franchise...good information.
CThompsonTv (2 months ago)
Oh nice! What made you want to get into buying routes?
Kay Jay (2 months ago)
If you live in apartments you can request the package be left at the main office. I would leave a note at the door, and take computers and televisions to the front office. Otherwise I would just drop, knock, and run.
Scott D (4 months ago)
Wait a second..... wasn’t this video taken down!?
Scott D (4 months ago)
CThompsonTv Haha 😎👍 love it
CThompsonTv (4 months ago)
It's unlisted Only the people who have the link to this video can see it
jehovah Rapha (9 months ago)
Cool vid
CThompsonTv (9 months ago)
+Louis Litke thanks for watching
dig larry (10 months ago)
Lol I only do 25-40 stop
Xx_Derpy Dino_xX (19 days ago)
You have the easy life.
CThompsonTv (9 months ago)
+dig larry lol dang
Jim Middleton (10 months ago)
Here in my town in Ohio the FedEx driver NEVER knocks. The bad thing being we are about 10-feet off the street and anyone can pick up the packages.
Seth Harris (10 months ago)
The lady that delivers the FedEx home delivery and ground packages in my area is a complete jerk she never knocks and just throws the packages down
CThompsonTv (9 months ago)
+Seth Harris well dang
Hanz Choloburger (10 months ago)
How does a fed ex driver cope with the winter elements?
Scott D (9 months ago)
Haha I deliver in Fargo, ND and come on up you’ll find a way or another. Is this a serious question? I can give tips if you need them. But yes, so long as packages come into then station I go out and deliver even when it’s way subzero temps with windchills -50 or colder. You stay warm so long as you keep moving. If you need a break go grab a snack and hot coffee somewhere and sit down indoors to warm up. Leave the engine running if it’s diesel.
CThompsonTv (10 months ago)
+Hanz Choloburger well, I live in Texas so the winter isn't all that bad. Must be miserable for others who get snow
fragSync (10 months ago)
Hey dude! You are awesome! Keep up the great work! Do you still work for FedEx ?
CThompsonTv (10 months ago)
+fragSync thanks, appreciate that! Yes, new video posted today. Check it out
NS Photography (10 months ago)
1:16 Is that a UPS package I see?!?!
Starr (10 months ago)
I love FedEx......SOME DRIVERS, Actually care about their customers packages!!!!! I have only received two damaged boxes, that were shipped by FedEx.... Wish NONE got damaged but eh well......... I track my packages and greet the drivers. 😁
Starr (10 months ago)
CThompsonTv 😁🌹
CThompsonTv (10 months ago)
+Starr you're too kind lol
Drew (10 months ago)
Most stressful job I ever had.
the legit storyteller (10 months ago)
You work in ny?
CThompsonTv (10 months ago)
+Reggie Xy Tx
ruby villalpando (10 months ago)
Very handsome :) I would give you my # lol
CThompsonTv (10 months ago)
+ruby villalpando Ha! Well, thank you!
Bimmer Boy (10 months ago)
Nice video but by the way you can go to a some dealerships and buy a vehicle that looks like the inside of your FedEx truck
Chris Fey (10 months ago)
Your job is easy compared to ups drivers they do around 110-120 a day with over 300 packages
CThompsonTv (10 months ago)
+Chris Fey I mean from a driver point of views
Chris Fey (10 months ago)
CThompsonTv I worked for ups for almost 2 years loading the trucks
CThompsonTv (10 months ago)
+Chris Fey do you work for either? 🤔
Motor rider (10 months ago)
One time dead ass I heard the driver ring the bell by the time I got the door the guy was gone no truck and I was right by the door
CThompsonTv (10 months ago)
+Motor rider 😂
Paul Whitear (10 months ago)
Don't they ever have to sign for the packages.
CThompsonTv (10 months ago)
+Paul Whitear All business have to sign for packages. Some homes/apartments do if the shipper requires it. Most wine/alcohol has to be signed for
Tommy Staylor (10 months ago)
What if it needs to be signed but they don't answer the door
CThompsonTv (10 months ago)
+Tommy Staylor We bring it back with us. They get three attempts. If they aren't there the 3rd time they'll have to come pick it up at the terminal.
DAVID PEKOSZ (10 months ago)
Hi
J.Anderson The2nd (10 months ago)
You gotta love this dude positivity. He make me want to be a UPS or FedEx driver but I wanna go to college.
CThompsonTv (10 months ago)
+J.Anderson The2nd Thanks man. Go to college though man!
Streetcar1664 (10 months ago)
Now if I was behind the wheel of that step van, I would have J.S. Bach playing along. I am a huge fan of classical music. Classical music is clean as a whistle. At the time when much of it was written, entertainment had to be nice and clean. Back then, there was no sex stuff in any of the songs. And classical music has harmony and it is relaxing. When it comes to Christmas time, you hear a lot more of classical music.
dddurk (10 months ago)
Is your truck a gasser or diesel an do u know how many of them are gasses or diesels?
CThompsonTv (10 months ago)
+dddurk diesel not too sure
Derek Mathis (10 months ago)
There's also a 1200 which is what I drive
CThompsonTv (10 months ago)
+Derek Mathis Forgot to mention that
Frank Irwin (10 months ago)
Hey, man appreciate your work! Good Job. Positive makes the Day.
CThompsonTv (10 months ago)
+Frank Irwin thanks!
Deez Nutz On yo chin (10 months ago)
Ground got it easy. Try express, meeting fo, p1 commitment times, then p2s extended area, juggling pups. No getn done at 1:30 with 90+ stops 20+ pups
Larry Sanders (10 months ago)
Is this in satx by chance
CThompsonTv (10 months ago)
+Larry Sanders Austin
cvpi06 (10 months ago)
I’ve worked at FedEx ground in quality control. You know what we’ve done. I did help on the belts for sorting but damn I’ll never get on the bad side of you guys lol. Also I always give you fed and Ups crap about how the ac is working lol
CThompsonTv (10 months ago)
+cvpi06 😂
crazy trucker (10 months ago)
i guess i have it easy line haul drive ... I barely started my channel I will start posting videos on the line haul side of FedEx ground
CThompsonTv (10 months ago)
+crazy trucker_500 nice dude, I'll have to check those outa
Tyiesha Kidd (10 months ago)
I'm a AO and daughter of Ground contractor who owns 5 routes in Louisiana. Im doing 100 stops 300 packages+ and pickup 200+. Also it's supplement from someone else doing 160 stops 400+ and 20 pickups. This is like damn near 300 stops 700 packages and bringing in 400 pickups all one route. It's a killer. But pay is straight.
Michael Cuellar (11 months ago)
Fuck nahh tires are expensive!
SliimjimHD (11 months ago)
What are the typical hours for AM shift for part time? I just recently got a job as a part time courier.
SliimjimHD (11 months ago)
CThompsonTv yeah I got fedex express, just seeing if the hours were similar
CThompsonTv (11 months ago)
+SliimjimHD there are no part time shifts for Fedex ground
Cory Carreira (11 months ago)
Hey I have an interview tomorrow with a fedex ground contractor.. I saw you're in Austin, that's where I live. Does your contractor offer benefits?
Andrew Taylor (11 months ago)
Ever been attacked by a dog?
Scott D (11 months ago)
This is the reason why I do not go past a gate when someone has a privacy fence around their house. I almost did one time and then a dog shot out from the garage wanting to eat my face off. And another time I opened a gate and a dog shot out the front door like a torpedo. Pretty sure I muttered a "fuck no" that could've been heard from six feet away as I shut the gate.
CThompsonTv (11 months ago)
+Andrew Taylor i have
Jose Solis (11 months ago)
I get packages from the US to my country Ecuador with FedEx but it was fun watching how it is inside the US only.
Alpha Since '95 (11 months ago)
I start tomorrow my first day of training. Very excited to be honest.
Ricardo Bryant (1 year ago)
What is type of driver are you , if I look on there site what driver position am I looking for when I do the application
CThompsonTv (1 year ago)
+Ricardo Bryant Just a regular driver.. too be honest, you just have to know someone or a contractor that's the easiest way. You could go the fedex express route
bruiser00001 (1 year ago)
First stop and you had that much room? Usually I left the building with 105 stops and 340 packages a day. Lasted about 15 years till I torn my bicep
CThompsonTv (1 year ago)
+bruiser00001 Yeah, those suck dude. Especially when they're going to apartments
bruiser00001 (1 year ago)
Don't forget if there is a op201 on file then the business doesn't need a signature
bruiser00001 (1 year ago)
I probably was but I had a great contractor and I enjoyed my route except for the 100+ lb packages
CThompsonTv (1 year ago)
+bruiser00001 you were there 10 years too long lol
juniormania tico (1 year ago)
This is a pretty good video men, i aprecciate it ...
CThompsonTv (1 year ago)
+juniormania tico thank for watching man
Andrew Wilson (1 year ago)
11:08 Luxury dust don't kill me LOL
CThompsonTv (1 year ago)
+Andrew Wilson Ha. Thanks for watching man
Pablo Escobar (1 year ago)
I quit cause fed ex drivers dont give out benefits
brandon childs (1 year ago)
I hate when the sticker just reads 999 makes it difficult for me to figure out what truck it goes on
XXXTENTACION's Hat (1 year ago)
Awesome work! Keep up the good stuff bro!
CThompsonTv (1 year ago)
+harlem fetty thanks for watching
Joey Taran (1 year ago)
What hub you out of and you run with a contractor? I do a line haul for ground pulling doubles
NEWYORKJET52012 GAMING (1 year ago)
Great vid liked
Hero Gamer (1 year ago)
I pp
100 КИАП/KIAP - Гари/Gary (1 year ago)
I drive for Serbian express mail service (City Express) and it's basicaly the same here. Only you have better scaners and trucks probably. :) I drive in city and i drive medium pickup van Fiat Doblo 2017 usually with 50,60 stops + pick ups around 10,20.
CThompsonTv (1 year ago)
+Дринк Ракија nice man. Thanks for watching
Dave Thundercloud (1 year ago)
love the video bigC subscribing now!
Dave Thundercloud (1 year ago)
lol where I'm from, that 2 speed fan up top is a luxury.
Dave Thundercloud (1 year ago)
lol "if you looking for a wife" sounds good. "stealing tires at discount tires" lol cthomas is wild .
Dave Thundercloud (1 year ago)
thanks cthompson for this.
CThompsonTv (1 year ago)
+Dave Thundercloud thanks for watching man
Bob Stahnke (1 year ago)
I am surprised corporate allowed you to make such a video. It was good.
Jesaire Kimberly (1 year ago)
Literally starting this job tomorrow, video has been really helpful! Appreciate it family, stay safe 😊
xxsekoxx (11 months ago)
How do you like it so far? I have an opportunity to do this job soon as a contractor.
CThompsonTv (1 year ago)
+Jay Kimberly thanks man. Good luck to you
Justina Kazim (1 year ago)
My husband average 150 stops a day with UPS on a rural route with 20 pickups and be done between 630 and 8 it depends on the day
CThompsonTv (1 year ago)
+Justina Kazim Rural I've been on a rural route, wasn't my thing. Props to him
Drumm3r ! (1 year ago)
You're in Austin, TX, huh?..
CThompsonTv (1 year ago)
+ATXTOSATX - thanks man, I appreciate it!
Drumm3r ! (1 year ago)
haha, I see! Love your videos, CThomp!
CThompsonTv (1 year ago)
+ATXTOSATX - yessir
James Kelly (1 year ago)
Im a swing driver for express and I've noticed that ground and UPS usually always have more pick ups then express. The only big difference between express and ground is that we have more time limits. Since we have priority over night and standard services. Good vlog tho
Scott D (11 months ago)
I think Ground has more volume overall to deliver too.
CThompsonTv (1 year ago)
+James Kelly Thanks man, appreciate you watching
Kevin Bengson (1 year ago)
UPS is the real deal. FedEx are wannabes. #realtalk
CThompsonTv (1 year ago)
+Kevin Bengson lol 👍
Rubik Geek (1 year ago)
I'm waiting for a package from FedEx. And it was supposed to come 3 days ago.
TRAIN MAN 6626 (1 year ago)
ups
JJ the Batman Jacobo (1 year ago)
What's up man! Dope video ! #TeamFedexGround <-- from Santa Rosa California !
CThompsonTv (1 year ago)
+JJ the Batman Jacobo Aye 😎 Thanks man, appreciate you watching. Stay safe out there.
Nakita Lin (1 year ago)
I'm a girl and I drive for FedEx Ground. This is exactly how it is.
CThompsonTv (1 year ago)
+Nakita Lin Survive the heat. It's hot
Jack the Dog (1 year ago)
Hey, I saw a job posting for a FedEx contractor driver position. Do you work directly for Fedex or for a contractor? Have you heard good or bad things about contractors? I've delivered Brownberry Bread to grocery stores for 2 years, so I wonder if that background would help me get a job for FedEx. A few questions: 1) Do you load your truck in the morning? 2) Whats the hardest thing to learn when you first get the job?
Keith Richards Liver (1 year ago)
Worked for Fed Ex ground years ago. It would have been cool if I had been paid hourly instead of a set amount each week. Most days would end up lasting eleven to twelve hours daily. Also the other guy that was close to my area would always dump half with stops on me.
domiven7 (1 year ago)
I work for home delivery, i also cut hair, and i am a bass player. i saw one of your videos with you going to church to set up drum enclosure. me and you are a lot alike. lol
john doe (1 year ago)
shut up clown! u probably don't even have a job I've never seen a union guy work..so no way ups rolls out with 650 boxes
How to basic (1 year ago)
A lot of people use USPS over ups because its faster and cheaper but the thing is priority is mail can only be guaranteed if processed by 10am Wednesday morning others wise it could be delayed for the second afternoon USPS transfer which priority has two USPS transfer per day and standard has 1 and their is only one transfer on Saturday and the deliver truck dose one trip a day of what ever comes in by noon but Saturday is mostly low priority that didn't fit on the truck so if ordered Thursday afternoon there is a good Chance idem not received until Monday. The other factor is if you don't order priority a week before Halloween your shit is likely to be late due to so many people shipping junk which also takes longer because the mail man has to find out whose stuff to steal based on how much profit he can make and who ordered it .