HomeNews & PoliticsRelated VideosMore From: CNN Business

UPS drivers tackle holiday week

147 ratings | 60760 views
CNNMoney spends the day with UPS as they deliver hundreds of thousands of packages in the final days of the holiday season.
Category: News & Politics
Get embed code!
Text Comments (51)
Zach Wachs (25 days ago)
Currently I'm a FedEx ground driver but I plan on moving in on UPS in 2 or 3 years.
chris corona (2 months ago)
i just call off for the week, that is how i handle it.
Dragon Bourn (2 months ago)
Iam a driver myself ..San Jose Almaden & Berryessa centers, yo it seriously, days are looooooong during the holiday season, plus I live about an hour away. Leaving my house in the morning when the sun is still down, not getting home til close to midnight 6 days a week...800-900 bucks a week starting makes it worth it though; then after 4 years you can make damn near 6 figures (tons of overtime plus tax return makes it possible) at $40/hour. Iam personally looking forward to this season...bring it on yo!
Lou Dozer241 (5 months ago)
Been a ups driver for 30 years and i gotta say, I love my job. It's so challenging and gratifying at the same time... I could've retired 3 years ago, but I'm happy with what I do.
Harle Quinn (3 months ago)
Zow Err ...Yeah Lou...good luck...Im retired too....Stay away from negativity. ..Learn your route....Stay under the radar..Make Book...Do your job...Go home to your family...The rest is bullshit which u will find out on your own....Work smart not hard...Always cover yourself....Never give them a reason to pull you in the office...Stay safe...Hydrated at all times...Call for help when needed after u make book..within reason
Lou Dozer241 (4 months ago)
Zow Err one stop at a time, I STILL get nervous... you'll be fine. Good luck.
Zow Err (4 months ago)
Much respect sir! I’m a new hire. Start my training route tomorrow. I’m so nervous!
GTmaniac (1 year ago)
Immediately go into driving without having to wait ? Must be nice
Brad Boisvert (23 days ago)
+Zow Err same I came off the street and got hired fulltime
Zow Err (4 months ago)
If you have commercial or delivery driving experience they will hire you off the street. I was hired off the street for that very reason. It pissed a lot of the guys working at the hub (loaders) who have been waiting to get into a driving position for years. Sorry guys, not much I can do about it...
Ron Don (1 year ago)
I dare you prick at CNN to do a video about the part time seasonal bitches that have to work for 10 bucks and hour doing slave work. Hahaha they only show the old timers that have made it already. Typical bullshit.
Alexis Javier (1 year ago)
lol true, but hey, being a seasonal driver helper is fucking easy as fuck compared to a fastfood rest.
Ron Don (1 year ago)
Yo man I am supposed to do an interview with UPS and fuck it man Im gonna skip that shit. Fuck my life I got enough saved to live for about 2 years I might just wait until I can get a factory job around here from a new factory coming in to town. Fuck man. Im a bit of a fat boi but mah man I can hit up a gym every morning. Idk man tough times for capitalism because of all the addiction to technology and other things. Greed etc... Whatever happen to making a quality product with pride and knowing your neighbors and farming our own food. Now we are only focused on profit, hate or dont know our neighboors, and we eat poison. Fuck this life man. I might hide out with my 35k I got saved that will let me live for 2 years hopefully Jesus comes back by 2 years man.
Eddie - (1 year ago)
Ron Don Lol gotta work somewhere man. I just started part time as a package handler and the drivers at ups got a lot of shit to do but the pay is great, most look miserable though honestly and I'd probably be miserable too.
Bikash Rai (2 years ago)
UPS is not just a job is career
Brad Boisvert (4 months ago)
Bikash Rai very true I drive as well for them good $$$
Lab (2 years ago)
Their drivers are thieves they steal packages left and right
ralph lopez (5 days ago)
I drive and make 100,000 a year I don't need steal anything
ralph lopez (5 days ago)
Ur misinformed
bigdaddys73nova (1 month ago)
Probably a scab driver from scab company jealous as hell because he works all week to make what a Teamster Ups Driver makes by noon on Tuesday
Harle Quinn (3 months ago)
Seriously stupid pathetic remark.....Im retired now but some days i miss it out there compared to what im dealing with physically today.....Good career, hard work, good salary and benefits...Yes management can be dicks....but they get paid to be dicks....Ya think being a dick is an easy job?....Lol....Ive worked with some great Sups some have passed on..but they treated u fair which is very rare today... .No kid today that isnt college material is gonna find a better paying job.....Well deserved....
Thomas Tobin (4 months ago)
You must not know anything about our compensation. No reason to steal anything.
ghayath2011 (2 years ago)
What is the average starting salary for a UPS driver?
Brad Boisvert (23 days ago)
+Andrew Taylor whatttttttt??????? Not even close guy in mass it's $18.75 and top rate is $36.16 which by the the Aug. 2022 top rate is a little over $41
Brad Boisvert (4 months ago)
Andrew Taylor not even close😂it's $ 18.75 and anything after 8hours is overtime and it's a 4year progression and the current cap after 4years is $36.16 an hour
Shawn Miller (8 months ago)
You start out at 18.75 per hr
daniel mejia (1 year ago)
I'm a full time driver and you start at 12,13$ depends on the state. Then you wait 4 years for full time pay, but before that you have to be accepted into drivers
daniel mejia (1 year ago)
Larry Martin no no
clonewars22 (2 years ago)
How was he a driver for his entire UPS career?? Everyone starts as a preloaded, local sort or supervisor.
emilio garcia (1 month ago)
Hired Full Time Preload
Harle Quinn (3 months ago)
juan calvo ....Is this Calvo from Herald Square?
Zow Err (4 months ago)
I was also hired off the street. But I had experience in route driving beforehand.
Brad Boisvert (4 months ago)
I came in driving off the street for peak season and after that have been driving ever since no preload nothing just got lucky
juan calvo (5 months ago)
I started as a full-time driver from day 1
Randy Fields (3 years ago)
I delivered 977,six bulk stops and then did 7misroutes then at 300pm grabbed my their car of the day and did 97 stops of res.Yeah today.in July lol
daniel mejia (1 year ago)
Randy Fields easy
tacoburger5 (4 years ago)
My dad offers our garage for ups every christmas . They store packages there and deliver by foot
Travis Kono (4 years ago)
Im a UPS Driver helper I did about 456 pieces today! It's insane!
Brad Boisvert (23 days ago)
How many stops though
Thomas Tobin (4 months ago)
RzVids Its called shuttles, and helping other routes
RzVids (1 year ago)
Eggerman Julianne impossible, that can't fit on one truck.
Eggerman Julianne (3 years ago)
I did over 1,000 in one day
Ryan (6 years ago)
it's nice to see a good video for ups.. instead of all the crap being posted over the past few weeks.